onsdag 4 juli 2012

Jag hade helst sluppit!

Idag har Killebomfestivalen dragit igång i Sölvesborg, årets höjdpunkt, enligt många. Jag kan visst hålla med för det är roligt att träffa folk som återvänder hem och övriga som kommer ut ur sina grottor. Kommunen är också väldigt generösa med sitt artistprogram.

Samtidigt finns det inslag jag gärna sluppit, nämligen marknaden. Krille har i flera år vägrat att följa med för att titta på samma återkommande saker var tionde meter, trängas med folk och få hälarna påkörda av barnvagnar.

Ändå så ger jag vika för barnens önskan och ger mig in i gyttret av människor, med egen barnvagn till på köpet och det går lååångsamt! Ljusglimtarna för mig är ändå festivalerbjudandena som butikerna ger där man kan fynda Björn Borgskor som kostat 600:- för 200:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!