måndag 5 november 2012

Vilken blåsning.

...för andra gången.

Första gången kan jag skryta med att det skedde på Grand Samarkands parkering i Växjö, stillastående.

Idag stod makten och myndigheten mitt på E22 och vinkade in mig på parkeringen för alkotest.

Blås tills det sluta pipa!

Jag tog i allt vad jag orkade och hann tänka att nu tar luften slut och det piper fortfarande, men jag lyckades tömma lungorna på allt syre och klarade mig, vem hade väntat sig något annat?!?

Det som skedde sen är jag mindre stolt över. Jag skyller på att jag inte kalkylerat att bli stoppad av polisen och var något sen till jobbet.

Eftersom jag stod sist i kön och de andra tog fasligt lång tid på sig, lade jag ut blinkersen och tittade mig noga för så att inga bilar kom innan jag, mitt framför lagens män, kör ut från parkeringen över målad refug!

Inga blåljus bakom mig! Förmodar att det i sammanhanget ansåg som en liten förseelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!