tisdag 26 augusti 2014

En annorlunda sommar

Den här sommaren har inte liknat någon annan. Platserna vi varit på har jag besökt förut och de har i mångt och mycket sett likadana som innan. 

Förändringen ligger hos mig själv.


Om det hade varit vårtermin 2014 idag hade jag troligtvis proppat i mig några feberdämpande tabletter och begett mig till jobbet. Idag har jag lyssnat på min kropp och stannat hemma, om än med lite inre kamp. 

Jag har lärt mig den hårda vägen. 

Efter händelsen i juli, då jag trodde att min sista stund var kommen, att döden knackade på, har jag omvärderat mycket, en process som fortfarande pågår. Vad är viktigt, NEJ, inte nu, vill inte, orkar inte, har inte lust, det är ord jag övar på. 

På sätt och vis var det tragiskt att det hände på min ledighet, samtidigt som det fanns fördelar. 

Fördelen har varit att det funnits tid för samtal, egenreflektion och verklig tid för rekreation. 

Familjen, vänner och fantastiska kollegor har funnit där och som sagt möjligheten att ta det lugnt på alldeles fantastiska platser med underbar natur

Öland i mitt ❤️

                 Löttorps camping

              Grönhögens kalkbrott
           Solnedgång vid Ekerum

Smögen, en ny förälskelse 💕

                 Solviks camping
                Hunnebostrand
                Smögenbryggan

Goa Göteborg 💕

                      Liseberg

Några få bilder från mitt sommarSverige. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!