fredag 22 maj 2015

Kan inte tumma på det


Att tömma diskmaskinen kan vara livsfarligt.....


I vanlig ordning öppnar jag luckan med ett grepp och byter sedan grepp för att trycka ner luckan mot golvet. Jag har en teknik där jag bruka trycka med kraft halvvägs, så går luckan ner till helöppet läge av sig själv. 

Igår var jag inte inställd på att möta på motstånd av några kartonger som stod lite för nära när jag tryckte ner luckan, så det tog tvärstopp och tummen trycktes bakåt i ett läge där den normalt aldrig befinner sig. 

Det svartnade för ögonen av smärtan. 

Har försökt smärtlindra, utan framgång. 
Rörlighet finns men det smärtar konstant i tumme och hand och ilar upp i hela armen så fort jag gör ngt med handen, vilket är svårt att undvika eftersom det är den högra.  

Får ge det ngn dag till och hoppas att smärtan ska lägga sig något. Tills dess tummar jag inte på något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!