lördag 23 juli 2016

I mordisk miljö

Ännu en dag med felprognos ledde till en biltur till Fjällbacka. Har varit där ett par ggr förut, utan att stanna. Ett litet småcharmig kustsamhälle, om man bortser från alla mord det skrivs om här i omgivningarna. 


Vi hamnade mitt i en bok när vi lunchade! 



Överraskande regn stoppade oss inte från att ge oss i kast med bergsklättringen till Kungsklyftan och Vättebergets utsikt. 




Scener från Ronja Rövardotter spelades in här. 


För att komma upp till Vättebergets topp väntade serpentintrappor. Jag har med åren blivit mer och mer känslig för den här typen av höga höjder. Blev yr ett antal gånger på den där trappan och fick till slut använda mig av strategin att inte titta neråt utan hela tiden vara vänd mot bergsväggen för att ta mig upp och senare ner. 

Väl uppe när utan under fötterna breder ut sig går det bra och jag klarar att titta ut över den vackra skärgården. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!