fredag 27 januari 2017

Tårar! Thats me

Jag är känslig! Jag kan gråta av många olika anledningar. Det kan va över något fint som någon gör, när människor lider eller lyckas, jag kan gråta av tacksamhet, av en gåva, en bok jag läser eller en film som är sorglig eller har ett lyckligt slut. 


Detta engagerar människor i min omgivning, mestadels för att de roar sig på min bekostnad, med det har även funnits de som blivit oroliga. 

Kommer ni ihåg böckerna Blomblad för vinden? De populäraste böckerna när jag var i tonåren. Jag nära på sträckläste böckerna inlåst i mitt rum och grät ögonen ur mig! Det blev uppståndelse när min syster stod utanför rummet och hörde mig gråta och snart stod föräldrarna också utanför och undrade vad som stod på. 

Filmen The Heat, en riktig komedi jag såg på bio! Alla skrattade, jag grät och det genererade ytterligare till skratt. 

Idag har jag gråtit. På jobbet och i bilen hem. Blev avtackad några dagar för tidigt och blev lite överrumplad. Hade ju ställt in mig på tisdag. Fina blommor och lyckönskningar fick jag med mig. 

När jag kom hem hamnade jag i soffan och  fastnade jag i den sista Fast and furious-filmen, som jag såg för första gången, och i slutet brast det! Ett "400 meter" långt slut där Vin Diesels karaktär hyllar Paul Walker! 

Men... Som Irving säger

Idag var jag inte ensam! I andra delen av soffan satt någon annan och grät, en av de som brukar håna mig! Så nu kanske det blir lite mindre hån i fortsättningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!