fredag 8 juni 2012

Slutet är nära!

En vecka kvar! Bara en vecka! Slutet är nära!

Vart har tiden tagit vägen?

För en tid sedan fick jag det tråkiga beskedet att Kristianstad kommun hade ekonomiska problem och skulle spara in på tjänster i skola och barnomsorg.

Tidigare under våren har jag blivit ombed att inte söka andra tjänster, även om man inte kunde lova något, så kontrasterna till att istället bli uppsagd kändes långt ifrån varandra. Som rykande färsking i kommunen är det sist in, först ut som gäller.

Trots massiva protester från berörda, vilket jag blivit väldigt rörd av, har bestämmande instanser pluggat igen öronen och vägrat lyssna till argumenten, att kontinuitet behövs i klassen som haft stor omsättning av personal i flera års tid. Men det är väl politiken i ett nötskal!

Jag ser på min tid på Hammar med ett stort leende! Arbetet i sig har varit som en bergochdalbana, underhållande, roligt, tungt och tufft om vart annat, men med ett arbetslag som mitt har det varit en fröjd att gå till jobbet varje dag!

Jag kommer att sakna allt skrattande, galenskaperna och sättet som vi, Micke, Malin och jag, kompletterat varandra på! Hoppas våra vägar korsas igen på något sätt!

Framtiden?

Ja, vad vet vi om den? Inte ett enda dugg!

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!