lördag 15 december 2012

Trotsåldern

Det skulle helt klart kunna handla om Mollie som befinner sig mitt i trotsandet, men idag är det jag, 38 år gammal, som trotsar.

Det var idag eller aldrig!

Morgondagen är uppbokad med julspel och julbord och kommande vecka jobbar Krille eftermiddagar.

Skulle det bli någon gran till jul hängde det på mig. Förutsättningarna kunde varit bättre!

Krille är skolan och så hade vi hela SMHI och vädermakterna emot oss!

Klass 1 varning och uppmaning att lämna bilen hemma!

Jag trotsade det faktum att jag fick ge mig iväg själv, jag trotsade SMHI och jag trotsade att lämna bilen hemma.

Klart man ska ha en julgran!!

Det gick i sakta tempo på det moddiga vägarna till Vånga!
Men bättre det och komma fram!

I en halvmeter snö pulsade jag, Melwin och lilla Mollie, som hade snö till midjan, i jakten på årets julgran!

Av tre kandidater stod då till sist en kvar!

Vad det värt det?

Trots allt och blötan som trängde in till understället.

Självklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!