fredag 29 november 2013

För mycket huvudbry.

 Igår kom Melwin hem från skolan och grät. Han hade fått en armbågstackling i huvudet och sen en oskyldig dansk skalle på gympan. Efter huvudvärk och illamående förmodar vi att det varit en lättare hjärnskakning. 

Idag tog jag då tag i mitt eget huvudbry. Sen smällen från vindsluckan i somras och helt nyligen smäll nr 2 i en hatthylla på skolbussen har jag haft ont i huvudet, samt nacke och vänster arm. 

Pratade först med vårdcentralen som hänvisade mig till Akuten. När jag sen ringde 1177 och fick jag samma råd. 

Så, ett besök på akuten har det blivit idag. Hos en sur läkare med tvinnad mustasch som menar att man inte ska lita på sjukvårdrådgivningen.... 

Blödning i hjärna kan uteslutas eftersom jag klarade alla testen så bra och diagnosen normal har jag också fått, bara så ni vet. 

Men i övrigt, smärtan i nacke och arm, kunde läkaren inte ge någon förklaring till, utan tiden får utvisa om det ger med sig. Om inte, blir det återbesök.... Känns ju lagom kul....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!