lördag 8 februari 2014

En välförtjänt paus!

Lördagar försöker jag i allmänhet ta det lugnt. Jag handlar och städar oftast på fredagarna för att frigöra lördagen till lugnet. Söndagen blir oftast inte helgad som vilodag då det är kyrka och sen förberedelser inför arbetsveckan som ligger framför. 

Igår blev det av förklarliga skäl inget städ eller handling så det och mycket mer har jag ägnat dagen åt.

Skjutsa Melwin till fotbollen-handla-köpa  födelsdagspresent till Melwins kompis- lämna in Mathildas glasögon för beställning-handla armband-fika med Mollie-hämta Melwin från träningen-köra till blomsterhandeln och köpa lite nytt grönt-hem och städa-börja förbereda för kvällens mat då mamma och pappa kommer- så nu tycker jag att jag är värd att få sätta mig en stund, med fötterna på bordet, dricka en kaffe och läsa lite inredningstidningar, innan det är dags att fortsätta med matlagningen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!