torsdag 13 februari 2014

Och bergen svarade.

Jag läser böcker periodvis. Mestadels på sommaren, då jag plöjer den ena efter den andra. Då finns det tid att verkligen förlora sig i böckernas världar och leva sig in i berättelserna, men framför allt tid och ork att läsa! 

Om en bok ska tilltala mig ska det helst vara människoöden! Biografier fungerar också. 

Zlatans bok ligger och väntar på mig, men den får vänta lite till. Jag har annat på gång. 

För några år sedan läste jag "Flyga drake", en fantastisk bok som rörde mig till tårar. Den finns som film, men jag har valt att inte titta på den för att inte förstöra det boken förmedlat. 

Något år senare hittade jag en annan bok på rea som tilltalade mig, "Tusen strålande solar". Det visade sig sen att det vara samma författare som till "Flyga drake" och även denna gång drogs jag med i det människoöde som berättelsen handlade om. Jag grät floder! 

Författaren Khaled Hosseini har en förmåga att skriva på ett målande sätt! Det är väldigt lätt att se de miljöer han beskriver samtidigt som det är lätt att känna med de personer som finns i boken. 

Som jag har väntat på hans tredje bok. Snål som jag var när vi var på Gekås och förhoppningarna om att pocketupplagan skulle komma snart, har väntan dragit ut på tiden! Så idag chansade jag på att biblioteket hade den inne. 

Bingo! 

Kommande sportlov är räddat!

"Och bergen svarade" 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!