torsdag 5 juni 2014

Undrar om gräset är grönare någon annanstans?

Lite kräkande..... 

När jag läste till lärare var det en dröm jag förverkligade. Jag har alltid velat bli lärare. Jag skrattade åt de farhågor som diskuterades under utbildningens gång, farhågor som fick studenter att hoppa av. 

Jag genomförde.... och nu lever jag drömmen.... 

Jag älskar att undervisa! Planera, fixa och dona! Jag har blivit kallad många saker, överambitiös.... Att måla med tepåsar för att få pappret att se gammalt ut var lite överkurs! Det muttras en hel del här hemma över att jag jobbar mer än mina 90%. Men jag tycker förberedelserna är så roligt och stimulerande. 

Men, som Tony Irving säger

Kanske beror det på att det närmar sig slutet av läsåret att jag känner mig riktigt trött, sliten. 

Fast egentligen vet jag att det inte är så, utan att det är andra faktorer runt omkring mitt jobb som tar energin och glädjen. Faktorer som får mig att fundera på att vidga mina vyer och kolla om gräset är grönare någon annanstans. 

Hoppas mitt välförtjänta sommarlov ska bota lindring... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!