lördag 1 oktober 2016

Behöver vila efter semestern!

Jag är helt slut!! 

Kommer inte ur sängen. Kan knappt röra mig! Allt pga en bilresa. 

Vi hade bestämt en hemresetid igår, så det skulle passa Eva och Isabellas anslutningståg i Värnamo. Det blir inte alltid som man tänkt sig och det beror inte alltid på att ambitionerna inte fanns där, utan på omständigheter... och dom fanns det gott om igår. 

Det ena stavas Vapiano... 



Jag och barnen tog pizza, väntetid 20 min. Det kan man leva med. Johanssons tog pasta och fick vänta nästa 40 minuter. Köerna var absolut inte överdrivna, men här sprack vårt avreseschema, som fick oanade konsekvenser. 

Ett snabbt inköp av nödvändig resekost blev det innan vi började rulla de 55 milen hem. Finns det starbucks, går man ju inte bara förbi... Sen finns det ju varor man aldrig ser i småstaden Sölvesborg, som jag tycker är roligt att pröva på. Det kom väl till användning för att klara de sista milen hem. 


Nästa omständighet stavas rusningstrafik. 


Inte förrens efter Södertälje gick det att köra normalt. Snigelfart, stopp, 30 km i timmen, max 1-3 växel gjorde att det tog 2 timmar att köra från Solna till Södertälje!!  Fruktansvärt drygt och jag kan inte förstå att en Stockholmare ens äger en bil. Det måste vara mycket smidigare att åka kommunalt. Jag känner mig dock riktigt stolt över min bilkörning i stadstrafik, smälte faktiskt in och tog för mig, men jisses vad jag måste ha spänt mig. Och inte bara här, utan stressen att hinna i tid till Värnamo, vilket misslyckades och sen mörkerkörningen med koncentrationen för att upptäcka vilt hjälpte nog till. 

5,5 timmars bilresa dit, 8 timmars bilresa hem. Träningsvärk i hela kroppen och skallebang i knoppen. Tur det är lördag. Behöver vila efter semestern! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!