lördag 31 december 2016

Tillbakablick och en blick framåt

Livet är inte en dans på rosor, en kliché kanske, men så sant. Förra året ville jag inte göra någon tillbakablick alls på 2015, utan bara blicka framåt och hoppas på förändring. 2016 har väl inte varit så mycket bättre. Någon såg en bild av mitt liv i en mangel och beskrivningen kan inte vara bättre, det är så det känns. En fruktansvärd press som pågått väldigt länge! Jag har skrivit förut att jag väljer vad jag vill skriva här på bloggen, ibland är det väldigt ytligt och ibland väldigt djupt. Men jag vill inte att det ska vara en negativ ton här, så mycket som ni får ta del av är bara en del av, en glimt av mitt livs ups and downs. När man lever med utmattningssyndrom är det verkligen en balansering på en knivsegg. Man lär sig hela tiden hur man ska hålla balansen, men distansen till det som tar energin, kraften och orken är ff inte tillräckligt lång för att alltid hinna värja sig och då blir fallen oftast ganska långa. Men man lär sig också strategier för att ta sig upp och det går snabbare för varje gång. 

Trots många bakslag under 2016 så har jag iaf kommit längre än förra året, då jag inte ens ville nämna året som gått. 2016 har varit ett år med höga berg och djupa dalar. När man tittar tillbaka i bildarkivet i ser man att det hänt en hel del under året  som jag gläds åt. 

Nytt sovrum som vi är så nöjda med. 


Nytt matrumsmöblemang


En cykeltur till Hällevik. 


En härlig dag i Hällevik där vi hade husvagnen på försäsong. 


En date med mannen, då vi tittade på musikalen Snövit. 


Midsommar med Eva och Peter i Hällevik 


med nattdopp! 


Semestern i Smögen. Blir varm inombords när jag tänker på Smögen. 



Läckö slott med Krilles syskon


Stockholm med flickorna. 


En hotellövernattning och Carolas konsert.  


Mollie har fått renoverat. 


Julfirande i Tidaholm. 


En mysig dag i Göteborg och Liseberg. 


Så 2017, vad har du att erbjuda? Jag jag hoppas så klart att kommande år har något bättre att ge än 2016. Vad jag vet är att ett nytt jobb väntar runt hörnet, men i övrigt vet man inget. Men får jag önska står Hälsa, glädje, att familjen ska må bra högt på listan. Överraskningar, semestrar, tid för återhämtning, lugn och ro är ju också önskvärt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!