söndag 19 februari 2017

Mer energi och mer ska det bli!

Sportlovet är här. Välbehövligt som alltid. Krille har turligt nog frivecka, men vi har inga större planer, mer än att försöka fixa lite här hemma. Mathilda jobbar hela veckan och eftersom vi har resplaner till varmare breddgrader lite längre fram så blir det lite sparsamt med kostsamma utflykter i vår. Sen blir det besök av söstra  mina i slutet av veckan så det blir ett bra slut på lovet. 

95 dagar kvar till en riktig energiboost! 

Tre veckor har gått sen jag började på nya jobbet och starten har varit väldigt bra. Trots skilsmässan från Hammarfolket, som så klart var tufft och tog hårt på mig, plus att det för med sig mycket att börja nytt jobb, så är det länge sen jag känt sån energi och ork. Jag är mer människa än zombie när jag kommer hem nu om dagarna. Sparad restid, börjar tidigare på morgnarna, slutar tidigare på eftermiddagarna, en mysig liten klass och trevliga, hjälpsamma kollegor och en föregångare som gjort ett fantastiskt grovjobb, har betytt att energidepåerna inte ligger på botten för tillfället och så hoppas jag att det ska förbli. Men fortfarande tar jag en dag i taget... tills dess att det finns energi nog att laborera med. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!