fredag 8 februari 2013

Spara en slant!

Mannen har lagt ytterligare ett år till åldern och passerat 39 år. Dagen efter, efter många om och men, fick han sin efterlängtade kaffemaskin! Det blev ju helt oväntat en kamera förra gången vi var på plats för att köpa en sån. Idag har han nöjt invigt sin födelsedagspresent med en cappuccino!

400 kr billigare än konkurrenterna inhandlades Nespresson på mediamarkt.

De sparade kronorna passade jag på att investera i en ny vattenkokare jag kikat på, på elgiganten.

Nu ska jag tipsa er om hur ni kan spara en och annan krona! I butiken kostade vattenkokaren 599:-, medan i elgigantens nätbutik 380:-. Är man bara prismedveten kan man argumentera med försäljarna. Jag deklarerade att jag skulle köpa OBH Nordicas vita vattenkokare, men att jag inte ville betala 600:- utan 380:-som i nätbutiken. -Ok, inga problem!!!!! Det gick ju lätt!
Nöjd kund, gick från butiken med 220:- i rabatt och 20:- i vinst utifrån vinsten på kaffemaskinen! Så kolla nätpriserna innan du ger dig iväg till butiken, det finns pengar att tjäna!

1 kommentar:

  1. Hej! Gillar tips hur man kan spara pengar:) Önskar dig en mysig helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!