söndag 9 november 2014

Underhållning på salen.

Hemma igen. 

Efter diverse prover, tagna för att utesluta både det ena och det andra, fick jag åka hem efter två dagar på CSK, Kristianstad. 

Sista dagen på Gran Canaria blev jag sjuk. Vad anledningen var vet jag inte. Kanske matförgiftning, eftersom det kom efter ett restaurangbesök. Nattsömnen uteblev då och som ni vet blev även hemresenatten sömnlös. I samband med sjukan fick jag fruktansvärt ont i huvudet, något som inte gav med sig. Så i fredagskväll fick jag nog. Visst är jag van vid migrän, men detta gick inte att jämföra med det. 

Efter rådgivning uppmanades jag att söka akut.

Som sagt är jag tacksam att CSK tagit det på allvar och verkligen gjort en grundlig koll. Skiktröntgen och ryggmärgsprov utöver alla andra tester. 

Huvudvärken klingade sakta av och proverna var OK, så idag fick jag åka hem. Så skönt! 

Att ligga på sjukan är verkligen ingen höjdare, men det ger tid till reflektion och möten med människor som man annars inte träffar på. Människor som av olika anledningar också ligger på sjukhus. Det är ytterst intressant hur man hanterar situationen. 

 I min sal låg tre tanter som jag studerat. En realist, en optimist och en gnällspik som gör allt för att hålla fart på vårdpersonalen. En salig blandning. Mötet mellan dessa tre blev nästan som en komedi, med många likheter med komediserien "Sjukan" som gick på TV för många år sedan. Optimisten skämtade hela tiden och kom med ständiga lösningar på allas problem, realisten försökte sitt yttersta för att ta ner henne på jorden och gnällspiken muttrade och svor över allting och såg till att utnyttja optimisten maximalt, när inte vårdpersonalen var snabba nog. 

I brist på TV på rummet och när alla inredningstidningarna var lästa var det iaf lite underhållande i en annars så dyster värld. 






1 kommentar:

  1. Låter som en pärs du gått igeenom. Har själv tack och lov aldrig blivit sjuk på resa. Skönt alla fall att det verkar gå åt rätt håll. Krya på dig.
    Mvh, Carolina

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!