måndag 27 april 2015

Luppad lärare

Kristianstad kommun har ett projekt som kallas kärnan. Alla skolor ska gå igenom projektet som innebär fokus på lärandet. Observation, elevintervju och lärarintervju är arbetsgången. 

Idag var det min tur. Jag tycker att det är bra, men lite smått stressande var det allt. 

Jag har en förmåga att vara väldigt självkritisk! Är sällan nöjd och tänker att jag kunde gjort mer eller annorlunda. Så att självskatta sig var inte helt lätt.... 

Nu några timmar senare med självreflektion känner jag mig väldigt upplyft och framför allt glad över att fått möjligheten att samtala och diskutera med en didaktiker utifrån det hon sett och hört under dagen. Tar med mig mycket från det mötet. Det var väldigt lärorikt att bli luppad så här..... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!