fredag 19 augusti 2016

Invigning

Fråga mig inte vad jag fick energin ifrån att ställa mig och baka när jag kom hem från en lång arbetsvecka varav två dagar med nya elever som tar på krafterna. Men bakat har jag gjort. 

Det blev invigning av den nya ugnen och jag gillar den! Helt digital med en uppsjö av finesser att pröva. Idag blev det två väldigt enkla glutenfria bröd från Lindas bakskola, som jag har varit sugen på att testa. De ser väldigt goda och innehåller en massa nötter och fröer. Har ju bakat fröknäcke ett antal ggr som vi gillar väldigt mycket, så detta brödet borde ju falla oss i smaken, hoppas jag. 

Bara några enkla steg att följa:






Väntar med spänning på att de ska bli färdiga. Återkommer med resultat och smakbetyg. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!