fredag 4 november 2016

Flytten går öster ut

Ibland måste man ta obekväma beslut, snabba beslut som man några dagar tidigare inte ens ägnat en tanke åt. Beslut som man vet är till det bättre ur många aspekter, men som gör ont för att det är en form av skilsmässa från människor som man håller av väldigt mycket. 

Beslutet är taget! 

När det var taget blev det en krock av känslor på en och samma gång. Man gläds över alla fördelar som kommer att bli, man sörjer över tanken att man inte ska va tillsammans med alla kollegor som under fem års tid har blivit vänner som man delat både glädje och sorg med. 

Men som Carola sjunger, "Sanna vänner har man kvar..." 

Det är min tröst! 


I februari går flytten öster ut! Jag flyttar hem. Min arbetsplats byts från Hammars skola i Kristianstad till Falkviksgården i Sölvesborg. Tillbaka dit där allt började under min utbildning. 

Jag ser fram emot nya utmaningar! Lära känna nya elever och nya härliga kollegor. Men oxå fördelarna som väntar... Liten skola, mindre klass, cykelavstånd till jobbet, sparade bensinpengar, högre lön och mer tid till mig själv, familjen och hemmet.

Men det är så klart en känslosam process jag ska gå igenom. Skönt att få tre månaders uppsägningstid på sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!