måndag 7 november 2016

Tillbaka till skolbänken.

Det råder brist på lärare som vill ta emot lärarstudenter, så jag anmälde mig till LUF-uppdraget i augusti och fick snart en förfrågan och tackade ja, utan att egentligen veta vad det var jag gav mig in på. Men jag gillar ju utmaningar och tänker att jag lär mig under tiden.... Ser det som en möjlighet att bli uppdaterad kring vilka vindar som blåser vid lärarutbildningen idag... 


Idag var det tillbaka till skolbänken på högskolan för LUF-träff för att få information om uppdrag och vad vi kan förvänta oss av studenter, vilka krav vi kan ställa och vilket vårt uppdrag är. Känns lite nervöst, men det var tydliga riktlinjer kring bedömningarna, så det ska nog gå bra. Högskolan brukar vara väldigt generösa med förtäring och idag var inget undantag. Både förmiddagsfika och thaibuffe blev man bjuden på. 

En bonus med dagen var att min blivande kollega Ulrika oxå hade anmält sig som lufare för första gången, så det blev ett tillfälle att bekanta sig närmare och prata kring mitt nya jobb. Känner mig taggad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!