lördag 27 februari 2010

Röd - Beige - Grå


Jag gillar Ikea. Nej, jag GILLAR Ikea! 90% av mitt hem består nog av Ikeamöbler och inredning. När den nya katalogen kommit i augusti är jag icke kontaktbar och läser jag den både avigt och rätt. Jag söker alltid efter anledningar att åka till butiken och njuta av atmosfären, fylla den blå kassen eller ännu hellre den stooora kundvagnen, beroende på om det är lillköp eller storköp. Ett av våra möbelinköp gjordes 2001, en hallonröd Tomelilla soffa och tillhörande fåtölj. Klädseln byttes senare ut till en beige vilken ganska nyligen genomgick en transformation i tvättmaskinen och blev då grå. Det var så klart en chansning, men det värsta som kunde hända var att projektet misslyckades och då skulle vi köpa en ny soffa. Tyvärr funkade det hyfsat bra och någon ny soffa har vi inte införskaffat än. Dessvärre blir det inget soffinköp på Ikea denna gång för det finns, märkligt nog, ingen som faller mig i smaken. Men, jag sviker såklart inte min kära favoritmöbelaffär i första taget, så troligtvis kommer denna fåtölj från Ingvar att få pryda mitt vardagsrum, för jag vill ju inte bidra till sjunkande försäljningssiffror.

1 kommentar:

  1. Hihi
    Du är inte den enda som gillar IKEA. Det gör vi också =) Man hittar alltid så fina och roliga saker där, som man inte kostar skjortan. Nu var det ett tag sedan vi var där, så det är nog dags nu. Eller hur?! *Fniss

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!