tisdag 5 juli 2011

Mamma, en utomjordning.

Till skillnad mot den hektiska söndagen, blev gårdagen lugn och skön i kära kusinens sällskap, ute på Hasslö. Promenad, mys på det nya fiket nere i hamnen, god mat och en massa prat. Barnen lekte med sina "halvkusiner" och hade hur kul som helst.

Mathilda och Julia, som det skiljer ett halvår på, börjar bli stora tjejer. Det är mycket himlande med ögonen, suckande och MYCKET attityd.

Snart skulle de komma och visa mig en sak som Julia hade inhandlat.

-Åh,sa jag -Köpte du den på Lövmarkanden?

Mathilda: -Vet du vad lövmarknaden är mamma?

Jag: -Lövmarknaden har alltid funnits!

Och så fortsätter jag med det nostalgiska berättandet om hur jag och kusin Sara, när vi var små, alltid åkte båt från Hornbryggan in till Karlskrona för att gå på Lövmarknaden. Hur mysigt det var! När vi köpte Madonnahandskar i spets... och så sjöng jag lite på en urgammal Madonnalåt.


Sen tystnade jag. Där står två förpubertala tjejer och stirrar på mig som jag var en utomjordning född i en annan galax för flera ljusår sedan.

Sen tittade de på varandra, de sa inget, de bara gick.

3 kommentarer:

  1. hihi... o mer sånt blir de. MEN! en sak skall du veta att när de sedan skall berätta för sina kompisar om Lövmarknaden så är de jättestolta att de vet så mkt.. :) fast var historien kommer ifrån de håller de inne med :))

    SvaraRadera
  2. Haha!! Jag dör va kul, det missade jag. Ja du Elaine minnen har vi gott om! De va säkert stumma av beundran... Kram Sara

    SvaraRadera
  3. hihi! :D
    hur gammal är tjejerna? :)

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!