fredag 1 juli 2011

Man får inte klaga...

Man får inte klaga på det varma och vackra sommarvädret när det väl visar sig. Visst uttrycker man sig så tätt som ofta. Är det inte ett sätt att klaga egentligen?

Jag är inte den som klagar i onödan. Förr klagade jag inte i nödan heller. Varför ägna tid och energi på att gnälla? Egentligen handlade detta icke klagande mest om att inte stöta sig med folk eller hamna i konflikter. Det var sådan jag var. Osynlig, foglig, inställsam osv. En rädd hare.

Det är nog många faktorer som gjort mig till den jag är idag. Min älskade orädde man har hjälpt mig mycket, man formas ju av varandra. En annan sak var min utbildningtid där jag växte oerhört som människa. Några extra lager skinn finns nu mer på näsan och mina åsikter är lika mycket värda som alla andras.

Så numer klagas det när det är befogat!! Och det lönar sig! Från en saknad fiskpinne, smak och kolsyrefri Loka, till ett förtält som inte fungerar! Det lönar sig att klaga lite ibland. Igår fick jag värdecheckar från Spendrups och idag fick vi ett helt nytt förtält till husvagnen!

Men... på sommarvärmen och solen får INGEN klaga!!

1 kommentar:

  1. Så sant!Ibland klagar vi för mycket på det som inte går att förändra och för lite på det som borde förändras...

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!