torsdag 30 juni 2011

Det var på tiden!

Jag har bott i Sölvesborg i över nitton år. Mer än halva mitt liv när jag tänker efter. Jag gillar närheten till hav och natur och ändå att det finns det man behöver inom räckhåll. Jag är en nöjd småstadsbo.

Trots dessa nitton år så vet jag ganska lite om min hemstad. När jag pluggade till lärare hade jag egentligen ett gyllene tillfälle att göra ett arbete om min hembygd, men då fem andra skulle skriva om Sölvesborg valde jag istället att skriva om Hasslö, min barndomsö. Jag har faktiskt ganska dålig koll på min omgivning både när det gäller historik och sköna platser runt omkring, om vi nu bortser från Spraglehall. Idag är ett exempel på detta. Barnen har i flera år tjatat om att få åka till Hälleviksbadet. Jag har prioriterat havet! Idag gav jag med mig och det var väl på tiden!

Jag får faktiskt erkänna att jag gått miste om något. Det är inte speciellt stort, faktiskt lagom och perfekt för barnen. Det blir absolut fler badresor dit och då kommer det inte att dröja så länge.

Brunbränd, med betoning på bränd, håller jag mig undan solens strålar resten av dagen, men längtar redan tills nästa soliga sommardag!!

2 kommentarer:

  1. Härligt att "turista" i sina egna omgivningar!

    SvaraRadera
  2. På Hasslö har jag predikat, många år sen nu. Känner du till en viss Akke Möller? han var pastor där då.
    Länkar till dig nu

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!