onsdag 8 juni 2011

Farthinder


Det gäller att planera sin körning. Speciellt denna vecka.

Jag kör två mil enkel resa till jobbet varje morgon. Vanligtvis tar det ca 18 minuter. Denna vecka tar det något längre tid och man kan inte ta något förgivet.

På halva vägen är det levande farthinder och sänkt hastighet. På halva vägen ligger ett annars ganska omärkbart samhälle vid namn Norje. Denna vecka är det mer känt som Sweden rock festival-metropolen.


Jag ska erkänna att jag fashineras av rörelsen som pågått i flera veckor och några dagar till. Det sätts upp staket, byggs gigantiska scener och antalet serveringstält har jag tappat räkningen av. Finurligheterna och uppfinningsrikedomen kring folks färdmedel och framför allt boende får mig att dra på smilbanden. Comfort existerar inte! Överallt är det tält, presenningar, avröjda husvagnar och skrotbilar, för att inte tala om människor. Dessa total fokuserade rockare har noll koll på trafiken som passerar på Europaväg 22.

Imorgon bär det av i god tid till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!