onsdag 15 juni 2011

Lätt och tungt på samma gång, kan det vara så?

I ett halvår har jag haft förmånen att jobba på Mörrums skola. Jag har trivts jättebra. Bra jobb, härliga elever och underbara kollegor!
Idag var det sista dagen.
Rummet är städat till förmån för andra och nycklarna är lämnade. Det var med tunga steg jag gick därifrån idag. Avsked är alltid tunga när man inte vet om man ska ses igen. Jag hoppas innerligt att situstionen ska förändras innan skolstart så att jag får komma tillbaka igen.

Vad är det lätta i det hela?
Sedan jag började jobba i Mörrum har jag som bekant jobbat en hel del med vikten. Sakteliga dalade vågen till en början och stannade sedan av. Med lite hjälp på traven har det gått undan på slutet. Vi är alla olika och jag får en kick av lite utmaningar. Så sedan i januari har jag minskat med 8, snart 9 kilo!!! Som segrare i en vadslagning njöt jag i måndags av min vinst, den största och godaste räk och kräftmackan jag ätit i hela mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!