lördag 11 juni 2011

En minut

Tar du dig tid att stanna upp och tänka efter. Jag gör det alldleles för sällan när det gäller att vara tacksam!

Livet består mest av vardag. Ibland glimmar det till och livet ger mer än vad man förväntat dig. För en stund känner man tacksamhet och lever man kanske i ett lyckorus, men sen blir även det vardag.

Stannar du upp i vardagen och tänker efter hur välsignad du egentligen är. Jag kom att tänka på en gammal sång i morse när jag var ute och hängde tvätt. Solen sken, en svag vindbris, dagg i gräset,fåglarna kvittrar. Det finns mycket att vara tacksam för redan när man slår upp sina ögon på morgonen.



Tänk att få vakna tidigt en morgon
Höra ett vårregn sjunga sin sång!
Jag älskar regnet som väcker jorden
Tack käre far för regnet du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Höra en koltrast sjunga sin sång!
Jag älskar sången koltrasten sjunger
Tack käre far för sången du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Se hur vår sol gör allting så skönt
Jag älskar solen som värmer jorden
Tack käre far för solen du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Utan att sakna natten som var
Jag älskar livet som du har skapat
Tack käre far för allt som du gav!


Jag är så innerligt tacksam att jag vaknat efter en god natts sömn. Jag är så tacksam att jag vaknat till en ny dag. Jag är så tacksam för min älskade familj! Jag har en underbar man och tre fantastiska barn som sänker mig mycket glädje!! Jag är tacksam att jag har tak över huvudet, kläder att ta på mig och mat att äta varje dag.

Vardagliga saker som man allt för ofta tar förgivet!

Ta dig tid att tänka efter. Bara en minut!!

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!