söndag 26 juni 2011

Wettex

Jag tycker att disktrasor är något av det mest motbjudande som finns. Bra att ha, funktionella, skulle inte vilja vara utan, men ack så äckliga. En wettexdisktrasa skulle komma att spela en annorlunda men väldigt viktig roll under vår vistelse på Gullbrannagården!

Första turen till Halland gick bra. Trots en del smala vägpartier fanns det utrymme för möte med andra bilar och långtradare, men jag är glad att det inte var jag som satt vid ratten! Fullbredd tar sin plats på vägbanan.

Väl på plats och efter alla släktkramar kommer wettexdisktrasan in i bilden. När vi köpte husvagnen fick vi veta att vårt gamla förtält skulle passa till den nya vagnen, eftersom det var samma A-mått, som det så fint heter. Ingen blev gladare än jag eftersom jag gillar mina egensydda gardiner och inte hade lust att lägga varken tid eller pengar på att göra nya. Som bekant är jag ingen symaskinsfantast. Det var bara en liten detalj som uteblev.
Upphängningsanordningen fungerade inte
Efter många olika försök och flera olika samtal till husvagnsfirman blev till sist en sönderklippt wettexdisktrasa en tillfällig lösning på problemet. Den permaneta lösningen blir att vi får byta in vårt tält mot ett annat, utan någon kostnad!!! Det är bra!! Frågan är bara hur det ska bli med mina gardiner!

Så, numer gillar jag wettexdisktrasor!! Oanvända! De är bra att ha till annat än bara torka av bord och bänkar!

1 kommentar:

Tackar så hjärtligt!