tisdag 10 januari 2012

Brudklänning på villovägar.


Jag visste precis vad jag ville ha för brudklänning när jag skulle gifta mig. Problemet var att den butik jag besökte inte hade någon sådan i sortimentet. Det blev tillslut att bläddra i katalog för att hitta mina drömmars klänning, där jag hittade den!

Kvinnan i butiken ville ju då klart att jag skulle få min dröm så klänningen beställdes!

Trots att vi var ute i mycket god tid skulle klänningen lysa med sin frånvarande. Den till och med efterlystes! Till slut stod det faktum att jag blev tvungen att hitta en annan klänning.

Efter utprovning behövdes vissa justeringar göras och tre dagar innan bröllopet skulle den sista provningen av den andra klänningen göras.

Så, där står jag i butiken i en klänning jag inte vill ha och tänker, det handlar inte om klänningen, det handlar om att gifta sig.

Det klingar till i butiksklockan vid dörren och där står ett bud med ett paket.

I paketet ligger en klänning! Min klänning!

Den sitter som en smäck förutom längden! Trots att det bara är tre dagar kvar till bröllopet och en dag tills klänningen måste vara klar ställer butiksägaren upp till 110% och syr upp de tre lagren av sidentyg så att klänningen blir perfekt och allt blev så till sist, helt perfekt!

1 kommentar:

  1. Vad glad jag är att jag fick läsa. Spännande läsning. Ska gå in här oftare igen! Kram till dig!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!