torsdag 5 januari 2012

Vårt framtida kök

Jag borde egentligen lägga lite energi på en massa andra saker, men att planera mitt framtida kök är mycket roligare. Tiden har tickat fort i eftermiddag, men jag tror att jag har kommit fram till en bra lösning.

Vårt kök är ganska litet idag och har inte speciellt mycket förvaring, vilket är genomgående för vårt gamla hus. När det byggdes på 30-talet hade man nog inte så mycket saker och kläder som man behövde förvara.

Mitt i vårt lilla kök har vi idag en stor köksö, som rymmer två skåp i ena delen och sittplatser i andra delen. I direkt anslutning till köket, med ett stort valv, ligger "matsalen". Jag funderar nu starkt på att utnyttja köket till maxförvaring och ta bort matplatsmöjligheterna och använda "matsalen" till detta istället.
Resultet blir mycket förvaring och ändå upplevelsen av ett STORT, LUFTIGT kök.

Klicka på länken så får ni se resultatet. Kom gärna med synpunkter!

http://kitchenplanner.ikea.com/SE/UI/Pages/VPUI.htm?LoadDesign=299d73ed495e45db9d268176cd6efe3f&UIContext=Kitchen&IsSharedDesign=1

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad underbart kul att planera kök!!! jag njöt av att göra det verkligen.
    Mitt bästa tips sen vi bytte kök var att jag bytte ut underskåpen mot lådor istället 60 resp 80 cm. Det är helt suveränt,och man utnyttjar utrymmet mycket mycket mer än i ett skåp där man aldrig når det som är längst in och längst ner. Med lådor når man ALLT hur lätt som helst. Om man tycker att lådorna blir för djupa så finns det extralådor att sätta in så att det är två lådor bakom ett handtag. På min fb-sida ligger bilder på vårt kök.
    Lycka till med planeringen och ombyggnaden!!
    Vad har ni valt för luckor?
    Evalotta Lindgren

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!