söndag 5 februari 2012

En söndag som denna!

Många har fördomar mot hur det är att vara kristen. Man får inte göra si, man får inte göra så. Man måste göra si, man måste göra så. Min kristna tro baseras inte på detta. För mig är det personlig och har inte med de kyrkliga formerna att göra. Däremot skulle jag inte vilja vara utan den gemenskapen som jag delar med andra i kyrkan som delar samma tro som jag. Det är en glädje!

En söndag som denna träffas vi i en byggnad, som inte alls ser "kyrklig" ut. Lokalen är modern, fräsch och utrustad med teknik! Människor som samlas är av alla slag, olika nationaliteter, unga, gamla, barn och medelålders, de blir som en vacker mosaiktavla. En gudstjänst kan se ut på olika sätt, vilket egentligen inte spelar någon roll, för det är något annat som är kärnan i våra möte. Robin, ny i sammanhanget uttryckte det klockrent idag, "jag kom hit för att jag saknade något i mitt liv". Han har hittat det, jag har hittat det!

Jag är oerhört tacksam över att få vara en del av en kyrka/församling som vill något, som vill vara en kyrkan i tiden och som har framtidsvisioner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!