onsdag 26 juni 2013

Avbrott i ledigheten

Idag har jag haft ett avbrott i ledigheten, ett trevligt sådant. 

Till hösten ska jag, som övriga lärare, jobba med programmet Edwise. Redan förra våren kom jag i kontakt med detta, men skrapade bara lite på ytan av användningsområdet. 

Detta har varit ett överhängande dilemma för mig, så vid mitt lönesamtal nämnde jag detta för chefen och kom med förslag att frigöra skolans egen Edwiseguru, Tessan, under en dag på lovet. Inga problem och inte Tessan emot.

Istället  för att sitta i ekande skolmiljö valde vi att jobba i trevlig hemmiljö, med lekande barn i bakgrunden. 

Mestadels har vi varit riktigt effektiva, med några sidospår, ätit god lunch och fikat på hemmabakat som jag slängde ihop igår kväll. 

En mycket lärorik och trevlig utbildningsdag med andra ord! 

Tack Tessan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!