torsdag 20 juni 2013

Min barndomsstad

Har drabbats av matkoma efter midsommarmaten. Jag ligger utslagen på madrassen i förtältet och tittar ut över havet med Karlskrona stad i bakgrunden. 

Jag har bott i Sölvesborg i mer än halva mitt liv. Den tidigare halvan, om man bortser från ett år i Stockholm, bodde jag på ön Hasslö i Karlskronas skärgård. Mitt hjärta klappar fortfarande för denna fantastiskt vackra stad, omgiven av havet. 

Jag har oerhört många minnen här ifrån. Fem år av min skolgång tillbringades här och det var till Karlskrona man åkte när man skulle göra något utöver det vanliga, som att äta pizza, gå på bio eller fika på Lennarts konditori. 

Oplanerat hamnade vi här, på Dragsö, för att fira midsommar. Tur hade vi att det fanns EN enda plats ledig på campingen när vi kom! 

Efter att förtältet satts upp, begav vi oss iväg med min barndomsbåt Axel som tog oss från campingen till fisketorget, för att ta oss an min barndomsmarknad "Lövmarknaden". Även om det är en marknad som alla andra, storlek större, så kändes det lite speciellt. 

Idag väcktes vi av dunder och brak! Ett rejält åskoväder drog över, men har förbytt till ett underbart sommarväder med sol och friska fläktar från havet. 

Vi njuter! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!