lördag 29 juni 2013

Mycket ska man prövas!

Kan man gå till grannen och be att få tillaga maten man ska bjuda dom på? 

Tanken slog mig igår, när det blev kaos här hemma! Mycket ska man prövas!

Efter att mannen avlöst mig vid fotbollen åkte jag hem för att fixa och dona inför kvällen då våra goda grannar skulle komma. 

Började med pannacottan som skulle stå i kylen ett par timmar. Stod och väntade på uppkok och precis innan lyfte jag av grytan. 

Vad hände då? 

Som en geiser for grädden upp och ut över kanterna på grytan och ner på spisen! Brandvarnaren började tjuta och gick inte att få tyst på, så tinitusen satte in och pep i örat en lång stund efter. 

Fixade röran och fortsatte. 

In med kycklingen i ugnen och började städa undan runt om i huset.

Vad hände då?

Efter en stund började det pipa oregelbundet  i köket. Ugnen flippade ut fullständigt! Indikatorn på ugnen började blinka, sen dog hela skiten! 

Bra timing!! Eller inte!

Behövde ugnen till både kyckling, potatisgratäng och för att smälta kryddsmöret! 

Prövade allt på ungen, både avigt och rätt! 

Inte ett spår av liv! Stressnivån var hög redan innan! Men jag behöll iaf lugnet.

Med lite is i magen väntade jag in i det sista med att ringa och fråga och det lönade sig! Efter en stund funkade ugnen som vanligt igen! 

I prövningens tid får man hålla sig lugn, tänka rationellt och hoppas lite grann! 

Det blev trots all kaos riktigt lyckat och en mycket trevlig kväll med familjen "Rydberghult"


Finaste blomman från våra gäster! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!