lördag 22 juni 2013

Mer nostalgi!

Nu blir det lite mer nostalgi! Det är lätt att man blir lite nostalgisk när man befinner sig i gammal hemmamiljö! 

Idag har vi haft besök i husvagnen. Min kusin från Hasslö, Sara med familj har förgyllt vår eftermiddag! Fika, bad och go grillbuffe har vi njutit av! 


Det skiljer knappt ett år mellan Sara och mig. En lång period var vi bästisar. Jag praktiskt bodde hos henne en sommar. 
Mamma och pappa fick ringa efter mig och be mig cykla hem och visa mig lite då och då. 

Vi bodde uppe på vinden på deras bod, där vi, på eget vis, hade inrett med kök, toalett, sovrum och vardagsrum. Lakan fungerade som avgränsningar. Det var jättemysigt! Kaffe gjorde vi av gammal kaffesump och likt Lotta på Bråkmakaregatan hade vi en korg hängande utanför fönstret där vi kunde få fika. 

Vi hade lösenord, så bara vi fick komma in. Fast i bland fick vi ta med min lillasyster Christel på nåder. Tror dock inte att hon uppskattade att va med för vi gjorde nog vad vi kunde för att hon skulle gå. 

Den sommaren tittade vi på filmen Grease avigt och rätt. Slutet spolades om och om igen. 

Sen blev jag stor och började på högstadiet i Karlskrona. Jag tror det var där vi gled ifrån varandra. Vi träffades vid tillställningar. I slutet av gymnasiet flyttade vi och då blev det inte mycket mer kontakt, förrän vi var mammalediga samtidigt med våra förstfödda. 

Sen dess håller vi kontakt och träffas då och då. Ett umgänge vi uppskattar och alltid ser fram emot!  


1 kommentar:

  1. Åh vad härligt du skriver! Nästan så jag längtar tillbaka till den där sommaren, sommarlovet som kändes som en evighet. Ja vi är också mycket glada över vår vänskap!! Kram Sara

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!