torsdag 15 augusti 2013

Sanering!

Efter en effektiv förmiddag på jobbet blev det avfärd till Barnakälla för kick off med kollegiet på skolan! Verkligen ett mysigt ställe med härlig natur runt omkring!


Ett mycket välplanerat och roligt innehåll har hållit oss sysselsatta hela eftermiddagen och kvällen. 

Tillsammans med våra arbetslag fick vi ansvar för olika delar för att skapa en god kulinarisk måltid. Jag fick dock ett extra uppdrag, att bränna in en muurikkapanna, vilket ledde till att jag inte kom längre och därför hamnade i ett annat arbetslag. Med stekspaden i handen var hedersuppdraget att göra  pannkakor, inte ett helt enkelt uppdrag, men vi lyckades till sist! 



Efter ett antal timmar vid elden kan jag tala om att man är fullständigt inpyrd av stinkande röklukt! Men gott blev det och även övriga lagade rätter! Fisk, kesoplättar, potatis, wok, bröd, tzatsiki, kött, aubergin och efterrätt. 


Tyvärr blev det ingen övernattning för min del för kick offen sammanföll med Krilles natt skift. Men det är inte en katastrof att köra ett par mil och sova ensam i min egen säng, för att sen möta upp till frukosten i morgon igen! 

Vid hemkomst fick jag ett hjärtligt välkomnande hem av la Familia, men de tog genast avstånd från mig! Förstår inte "alls" varför!!  

Det blev en lååång dusch för att sanera stanken, men jag vet inte om jag lyckades helt. Antingen har röken trängt in under huden eller har den invaderat luktorganet! 

En ny skrubbning imorgon igen!?!?!

1 kommentar:

  1. Ja, visst har vi haft en mkt trevlig Kick-Off!
    Och håller med dig om röklukten - mina kläder jag hade på mig igår fullkomligt STINKER! :) men men.....det blev ju såååå gott!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!