lördag 16 april 2016

1600 kr vs 600 kr, vad väljer man?

Mathilda: 

Jag vill....
Jag vill inte....
Jag vill.....
Och Melwin vill också.....

Det var återträff i Falköping för lägret Mathilda var på i somras i går, som hon och Melwin gärna ville åka på. Två ungdomar med tåg t O r till Falköping skulle kosta ca 1600kr! Det är verkligen inte försvarbart tycker jag, det är inte ens värt att välja det som miljövänligt alternativ. Med bil kostar det ca 600 kr i bensin t O r och förvisso mycket av min tid. Men den förvaltade jag väl tillsammans med min lillasyster Christel igår kväll och med svärföräldrarna på förmiddagen idag. 


Nu är vi hemma igen, aningen trött efter 60 mil på två dagar. Det, plus det eftersläpande plocket här hemma får räcka för idag. 

Trevlig lördag! 

Kram E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!