tisdag 25 juli 2017

Stora frågor, svåra beslut


Det är mycket funderingar som rör sig i huvudet för tillfället. Stora frågor, stora och svåra beslut. 

Ni som känner mig vet att jag har svårt att koppla av hemma när semestern kommer. Man ska göra det och hinna med det andra och det tredje. Det finns alltid att göra i huset hemma på gatan. Mitt sätt att hitta avkoppling har varit att komma bort, men ändå haft mitt eget lilla hem i husvagnen. Lagom stort för att inte bli för mycket. Platserna har varit olika genom åren. Tiden på Öland var bra på sitt sätt och här på västkusten är det på ett annat vis. Jag känner mig mer tillfreds här. Kanske är det likheten med min barndomsö Hasslö, med havet omkring, sjöbodar, fiskebåtar, skärgård med klippöar som gör att det är så lätt att älska omgivningarna kring här kring Smögen. 

Det väldigt svåra beslutet som vi landat i är att sälja husvagnen efter denna säsongen. Framför allt för att de stora barnen känner det som ett tvång och ett fängelse att åka ut och campa i flera veckor. Åker dom inte med känner jag att det fattas något. 

Den stora frågan är då vad ska vi göra istället. Ja du, om det fanns ett bra svar på det vore jag tacksam. Samtidigt som jag älskar campinglivet, begränsar det annat man kan göra. Har man husvagn vill man ju använda den. 

Utan husvagn öppnar sig andra möjligheter. Bilresor i Sveriges avlånga land, i Europa? Storstadssemestrar, m.m En annan tanke som börjat gro är stugor. Ett sommarboende på Hasslö vore otroligt roligt. Västkusten och Bohuslän är tyvärr för långt bort. Oavsett vad, måste havet vara en del av framtiden. Jag trivs bäst i öppna landskap nära havet vill jag bo






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!