fredag 10 december 2010

Starka grejer

Efter att ha haft vakennätter i tre veckors tid, varav de två sista gett ca tre timmars sömn i genomsnitt, darrade jag i hela kroppen när jag kom hem från jobbet i igår. Det är verkligen ohälsosamt att sova för lite. Nu är förvisso min brist på sömn inget självvalt, utan en dunderförkylning som vandrat runt i hela familjen. Jag har fått allt möjligt rekommenderat till mig. Det senaste var en rejäl whiskey, men eftersom jag inte nyttjar alkohol var det inget bra förslag.

Igår var vi hemma hos mina föräldrar på en kvällsfika. Det skulle visa sig att de hade en dundermedicin som jag fick med mig hem. Jag kan inte ens uttala namnet på den. Ca 10 ml svepte jag, sen dröjde det inte mer än 20 miuter innan jag började känna hur tröttheten började smyga sig på. Kände mig så där lagom avslappnad där jag låg på soffan och försökte uppfatta intervjun med Andreas Carlsson. Strax efter tio stapplade jag mig upp för trappan, sen minns jag inte så mycket mer. Klockan 9 i morse vaknade jag!!!

2 kommentarer:

Tackar så hjärtligt!