söndag 12 december 2010

Typ världens längsta rubrik!!! Gran, julgudstjänst, julbord, långa promenader, förvandling och tillökning.

Dagen har varit lång och full av innehåll.

Klockan ringde halv sju i morse och jag kände inte det minsta för att stiga upp ur sängen, men det var bara att ta sig i kragen för halv åtta skulle vi åka norr ut. Sedan några år tillbaka har vi haft äkta vara i form av gran, kungsgran. Plastgranen är ett minne blott sen vi upptäckte att jag inte reagerade nämnvärt av allergi. Nära på fyra mil upp mot småländska gränsen följer vi med våra vänner för att hugga vår egen gran. En mysig utflykt. Vi plumsade runt i snön hela familjen i jakten på den finaste granen. Det tog ett litet tag innan vi bestämt oss vilken vi skulle ha, så lagom frusna blev vi bjudna på varm glögg och pepparkaka
Sen åkte vi hemåt för att göra oss iordning för barngudstjänst i kyrkan och det årliga julbordet. Jag och Mollie hann med att promenera till kyrkan i det helt fantastiska vintervädret. Barnen bjöd på ett fint julspel. En tidsmaskin tog oss 2010 år tillbaka till platsen för Jesu födelse där en härlig änglaskara sjöng för oss.
Julbordet i kyrkan är alltid en succé! Mycket gott fanns det att välja på, jag avstod dock en del av utbudet. Tallriken blev full ändå.
Väl mätt kröp ångesten över dagens stora matintag på, så det blev både promenad till mina föräldrar och sen de fyra kilometerna hem på kvällen. Hoppas inte vågen är elak imorgon när det är dags att väga sig.

Mina gråa hår har ersatts med en mörkbrun färg. Mår mycket bättre nu när alla mina för tidiga ålderstecken är borta, för ett tag iallafall. Tack för hjälpen älskade mamma!!

Sist men inte minst!

Vi har idag fått tillökning i familjen

Vi hälsar Mery, sju år, hjärtligt välkommen.

Vi hoppas kunna hjälpa honom på allra bästa sätt, då han haft en tuff start i livet. Han blev föräldrarlös vid två års ålder, då föräldrarna dog av sjukdom och Mery har varit hemlös tills han flyttade in på Ptl:s Children AID:s barnhem i Nepal. Vill du veta mer, klicka på länken!

Vadhelst I haven gjort mot en av dessa mina minsta bröder, det haven I gjort mot mig.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag du haft! Själv så har jag suttit vis skrivbordet hela em fram till kl 19. Har pluggat om kriminalitet. Nu njuter jag av en stor kaffelatte och rocky road. Bra belöning tycker jag =)
    Vi har två st barn.
    Ett från kina , genom erikshjälpen och ett från afrika , genom plan. Båda är flickor.

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig dag. En änglakör. Fin julgran. Julmat. Familj. Och tillökning. Du är vacker på så många sätt!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!