måndag 18 april 2011

Doktorns ordination.

Visst är det jobbigt att höra sanningen ibland, speciellt när man själv är medveten om den och med alla medel försöker att förtränga det.

Jag har under en ganska lång tid haft det jobbigt med värk i kroppen. Tankarna har snurrat i skallen kring nära släktingars liknande problem och diagnoser. Jag är tyvärr en sådan person som drabbats av allt möjligt skit som jag "fått ärva" i rakt nedstigande led, så det är kanske inte så konstigt att det legat nära till hands att tänka negativt.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Efter att har berättat min olika symptomer ställde hon lite mer närgångna frågor, till att tycka oväsentligt i sammanhanget. Men i dessa frågor låg svaren till mina bekymmer. Värk är kroppens sätt att säga ifrån och min stackars värkbrutna kropp har slut på bränsle.

Doktorns ordination blev en besk medicin, stavad E G E N T I D.

Börja i det lilla och utöka med lite i taget. Agendan är framplockad i jakten på luckor i den annars så hektiska vardagen. Omprioritering blir med all säkerhet nödvändig!!

3 kommentarer:

  1. Ja. Hoppas du kan ta dig den tiden. När kroppen kallar så är det nog viktigt att lyssna, precis som du säger. :)

    SvaraRadera
  2. Du MÅSTE vara rädd om dig, Elaine !!!
    Kroppen är bra på att säga ifrån, när det blir för mycket, men vi kan vara dåliga på att lyssna när den säger ifrån....
    Försök nu ge dig lite tid..!
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  3. javisst - lyssna på kroppen! ta hand om dig
    kram och glad påsk!

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!