onsdag 20 april 2011

Rekommendationer önskas!

Jag gillar att läsa. Jag älskar att förlora mig in i de olika världarna som böcker kan erbjuda. Det är avkopplande! Tyvärr ska jag erkänna att detta bokslukande numer bara fungerar på sommaren, under ledigheten, främst i husvagnen. Övriga året har jag för det mesta näsan i läroböcker, skolböcker och en och annan inredningstidning som jag brukar somna till.

Förra sommaren så läste jag bland annat Caroline Oats, Dödgrävarens dotter. En riktig tegelsten! Jag var fast besluten att läsa denna tragiska bok till slutet i förhoppning om att det skulle infinna sig minsta lilla glimt av hopp.

Sommaren närmar sig och jag skulle gärna vilja ha tips på bra böcker! Vad kan ni rekommendera???

4 kommentarer:

  1. Hela serien med utvandrarna =) De är toppenbra!

    SvaraRadera
  2. Om du gillar kristna romaner är det mesta av Karen Kingsbury att rekommendera. Finns i första bästa missionbokhandel, eller på Semnos förlag m.fl.
    Och ja, vi kommer på fredag. Jag lär väl känna igen dej först ;)

    SvaraRadera
  3. Kolle efter Carlos Ruiz Zafón. Skriver fantastiska berättelser.

    SvaraRadera
  4. Boktjuven av Markus Zusak tycker jag är fantastisk. Fast lite speciell. Finns i pocket.

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!