fredag 31 augusti 2012

Måste stava det, N E J !!!!!!

Idag har jag påmints om att jag måste vara tydligare med att säga NEJ, istället för att försöka förklara varför inte, på flera olika sätt. Hur jag än vred och vände på argumenten för att få personen i andra änden av telefonen att förstå att jag inte är den hon söker efter så avslutades samtalet med en träff på måndag! Jag blev alldeles svettig under samtalet. Jag är fortfarande förundrad över hur desperata en del kan bli utan att egentligen säga ett ord om det.

Nu, med lite distans till telefonsamtalet och en grundlig koll i läroplanen är jag än mer viss om att detta är långt utanför mina befogenheter och känslan av att inte räcka till i de gällande uppgifterna och de allt för stora kraven på mig som pedagog dom jag inte ens har behörighet för, gör att jag nu kan skrika NEJ!

Det blir att ringa tillbaka och stava NEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!