måndag 20 augusti 2012

Militärtjänstgöring

Min dag har vissa likheter med militärtjänstgöringen.

Fyspass, Cykelträning:

Det finns två lämpliga vägar att cykla till Melwins skola. Den ena är något kortare med världens brantaste backe, som det krävs flerårig träning för att ta sig upp med ett barn på pakethållaren. Vi valde så klart den andra något längre vägen. Det är bara det att det hållet har världens längsta "smygbacke"! Du ser knappt att det är en backe, men märker det tydligt på motståndet på vägen till skolan och rullningen när det bär hemåt. Mina ben har fått ett rejält träningspass idag för det blev ju två turer, en för lämning och en för hämtning.

Städning:

Jag har bestämt mig att ta ett rum i taget i huset och verkligen städa noga och grundligt. Först ut var badrummet. Även om det inte användes en tandborste så har jag legat på knäna och skurat. Man skulle lätt kunna missta sig för att va i en simhall av all klorluktande cillit bang! Badrummet är skinande rent, värdig en kung!

Inkallad:
Det var bara att infinna sig! Annars!!!
Finns det något tråkigare ställe att gå till än arbetsförmedlingen?

-Hur går det för dig då?
-Jag gör det jag ska och lite till!
-Bra jobbat, tack och hej.

NU.....

Lite avkoppling med nya IKEA-katalogen, det blir mer på riktigt än appen som jag laddade ner förra veckan!


1 kommentar:

  1. Katalog som du sedan lägger bland de andra som du sparat. Vad satsade Ikea på i år då? Vardagsrum, kök, sovrum eller förvaring? Kram SIS

    SvaraRadera

Tackar så hjärtligt!