fredag 19 juli 2013

Bildkavalkad Kalmar

Igår tillbringade vi hela dagen nere i Kalmar. En fantastisk dag som bjöd på vackert väder, underhållning och fantastiska vyer. 

Använde kameran flitigt igår! Är så nöjd med min Sony Nex-5. Inte bara för att den är liten, smidig och tar bra bilder utan för att jag kan föra bilderna via wifi till min IPhone! Så smidigt!! 


Så här bjuder jag på bildkavalkad från Kalmar! 


Fotbolls-EM för damer pågår för fullt i Kalmar så under promenaden i stan hamnade vi mitt i aktivitetscentert där barnen fick prova på en massa skoj. 








Efter alla äventyr gick vi till Slottet och hade picknick vid vallgraven och titta på konstverken i Slottsparken. Det är ett vackert slott! 






Innan hemfärd passade vi på att handla proviant på city gross för att fylla på matförrådet, så här i halvtid av Ölandsvistelsen.

Ett sista stopp på vägen gjordes på Svinö, där Ölandsbron har sitt första fundament! 




Sammanfattningsvis en underbar dag med familjen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!