måndag 29 juli 2013

Johan trollkarl på Jysk!

Redan vid midsommar hade Jysk ett kanonerbjudande på en positionsstol som vi var intresserade av till husvagnen. Halva priset, 300:- st, för en rejäl stabil stol som inte vägde speciellt mycket. 

När vi befann oss i Karlskrona gjorde vi vårt första försök att köpa stolarna, utan framgång. Slut på lagret hette det, men Kristianstads lagerstatus såg bra ut. 

När vi några dagar senare anlände till Kstad, fick vi samma besked där, men att vi kunde sätta upp oss på reservation på stolar som skulle komma till butiken innan vi hann ge oss iväg på semester. Så gjorde vi, sen väntade vi. 

En vecka senare fick vi Jysk reklamblad, där vår beställda stol fanns med. Jag hade ändå ärende i närheten så varför inte gå in och fråga efter stolarna. Men nej, inga stolar fanns i butiken. "Ring Kalmar, de har på lager". Så passande, då vi passerar! Men nej, inga stolar där heller.....

På väg till Öland plingade det till i Krille telefon, ett meddelande från Jysk. 

"Er reserverade stol har utgått ur sortimentet".

Igår när vi kom hem och bläddrade igenom reklamen, har stolen förekommit i två av tre reklamblad och döm om min förvåning, idag när jag slog upp veckans blad fanns den med där också, dock för 400:- st. 



Jag är väldigt tålmodig, men nu tyckte jag att det räckte. 

Försökte mig på att ringa huvudkontoret men där jobbade nog ingen idag. 

Stackars Johan på Jysk i Kstad fick ta smällen! Han förklarade så sakligt att reklambladen görs så långt i förväg, så det är mycket som inte finns i butiken när vi får hem information. Men tro det eller ej, jag var välkommen till butiken, så skulle han plocka fram fem Sevillastolar till mig till det priset jag reserverat för fem veckor sedan. 

Den där Johan måste ni hålla hårt i Jysk, för han verka vara en riktig trollkarl som kan ta fram fem stolar till mig som utgått ur sortimentet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!