söndag 1 september 2013

Härlig helg i Göteborg!

Vilken härlig och rolig helg vi haft! Full rulle med en massa skratt och galenskaper, tillsammans med familjen Gustafsson! 

Vi bodde på scandic i Mölndal, som vanligt. Ett bra och fräscht hotell med god frukost och nära till spårvagnen. Med city cardet reser man fritt och har inträden till massor sv olika ställe, där ibland Liseberg och Universeum. 


Frukosten är som sagt jättebra på Scandic och denna rejäla frukost höll mig mätt halva dagen, men det behövdes för det 12-timmarspasset vi gjorde på Liseberg tog på krafterna! 



Med åldersskillnad på barnen blir det alltid ett givande och tagande, till slut delade vi på oss och de stora barnen fick gå på egen hand, fast med täta telefonkontakter hela tiden! 


För älskade jag allt vad karuseller heter. Med ålderns har detta bytts ut mot en något reserverad inställning. Balder gick bra men när jag av en anledning som heter Dianah lurade upp mig i Höjdskräcken, var det en nära döden upplevelse! Tacka vet jag Flume Ride! Det är Liseberg för mig!! 


Som dränkta katter kom vi ner, fast det är ju halva nöjet och inget som avskräckte, för det var Mollies önskemål att avsluta vistelsen på Liseberg! 


En nöjd tjej tog sitt körkort också! Så nu får hon köra farfars bil! Vet dock inte om han kommer att tillåta det! 



Underhållningen med kaniner och Sigmund och Freud höll hög klass! Precis min slags humor också, lättroad som jag är! 


Mannen och de stora barnen åkte det mesta, dock avstod de atmosfear, till min lättnad! 


Lite annat smått och gott blev det utöver allt åkande! 


Universeum är ett fantastiskt ställe tycker jag och jag vill ogärna missa det när vi är i Göteborg. Jag fascineras av både miljöerna och djuren! Främst akvarierna! 


Ormar är ingen favorit, men det är spännande! 







I år hade de en utställning med Dinosarier uppe på taket. Mollie tyckte så synd om en dinosarie som dödats och som de andra dinosarierna åt av! 




En alldeles underbar helg med vänner, relax, skratt, galenskap, god mat och upplevelser som laddade de själsliga batterierna och slet på de kroppsliga! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!