måndag 23 september 2013

Ladda batterierna-helg!

Måndag igen, men inte som vanligt. Idag stod det studiedag på schemat. Teoretisk brandutbildning, lite info på jobbet, mattelyftet och sen planering. 

Känner att jag återfått lite kraft, fast det varit ansträngande att låta bli att göra saker i helgen. 
Jag får berömma mig själv för att stoppa när jag kände att jag inte orkade göra mer, stoppa och inte städa färdigt eller plocka, plocka, plocka. Jag ska också ha en eloge för att jag gått och lagt mig i tid! Så barnsligt som klockan 19.00 på kvällen! Det ni! Jag somnade inte direkt, men kroppen har åtminstone fått vila och värme. 

Söndagens sång i kyrkan var mitt enda "måste" men den stunden där ger mig så mycket tillbaka av olika möten som laddar batterierna, så jag ser inte det som ett jobbigt måste, utan ett nödvändigt måste. Att man sen kan gå en trappa ner och sätta sig till bords och äta en vällagad middag a la currykycklinggryta och vara social med positiva människor är ju inte heller fel. 

Efter kyrkan fanns där tillräckligt med energi för att åka till Kstad och köpa höstskor till både barnen och mig och inte behövde jag ägna min lilla återvunna energi till att laga kvällsmat heller, eftersom mamma och pappa bjöd på varm smörgåstårta....



Lugna, sköna helg... Tänker definitivt ha fler sådana helger! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!