måndag 9 september 2013

Livet från den ljusa sidan!

Jag har redan kräkt ur mig hur min dag sett ut! Stackars lyssnare! Och nu stackars er! 

Åkte till jobbet lite tidigare för att ordna med några utskrifter, något kom emellan. Tur man har bra kollegor som rycker in. 

Första lektionen kommer igång, en stund senare står möbelleverantörerna i dörren för att få direktiv. Det fixar vi...
En stund senare återkommer dom om några soffor som vi inte har beställt...
Vems är sofforna? 

Ut på jakt... Ingen vill ha några soffor. Låt dom stå...

Andra passet. Vi kommer igång med arbetet när vi får politikerbesök, som vi missat.... Jaha, räddar situationen med att prata om vårt stationbaserade arbetssätt som verkade intressera. 

Lunch och lunchrast, som inte blev någon lunchrast för då skulle det lösas konflikter. Hit och dit och fram och tillbaka innan allt var utrett. 

Sista lektionen. Påbörjar, blir avbruten av knackning på dörren. Lite till att reda Ut. Tur man har bra kollegor. Tillbaka i klassrummet, Nils jobbar med addition, jag väntar en sekund, då ringer telefonen. Ärendet gäller annan barnskola, så då går vi igen... Nils fortsätter lektionen och vi lyckades få till ett bra avslut.

Efter jobb väntade matematiklyftet. Handledaren var sjuk och uppgifterna hamnade i mitt knä. Inte för att jag har något emot att hjälpa till.... Kände mig bara väääldigt oförberedd. 

Sen skulle morgondagens Hälsodag på skolan ordnas, eftersom det är många pedagoger sjuka. Det ordnar sig säkert. 

Åkte hemåt och hämtade Mollie, gick på toa, som jag inte hunnit under dagen. Under tiden hinner Mollie ta av sig sina kläder och vägrade ta på sig dom igen. Konflikt!! Lösning...

Är försenade till nästa och så klart går järnvägsbommen ner framför oss. Ännu mer sen till musikskolan där Melwins trumlektioner skulle planeras. Det fixas iaf och vi går där ifrån.

Vad är då bilnyckeln?!?!

Inte i någon ficka! Inte i bilen! Inte på marken...

Går tillbaka till trumrummet. Oj, där var visst min väska också, den hade jag ingen aning om att jag glömt. 

Skjutsar Melwin till fotbollen där han ska va bollkalle. Väntar och väntar i regnet.  Tränaren kommer kommer 15 min sent. 

Mollie och jag åker och äter, åker hem och lägger henne vilket tar sin lilla tid och åker sen tillbaka till matchens sista 20 minuter. Melwin är både frusen och genomblöt! 

Hämtar mat till Melwin, åker hem och kan äntligen öppna buketten som legat och väntat på mig. 

17 år firar vi som förlovade. 

Vackra röda rosor. Tio... stjälkar och nio blommor....


Men jag får väl se livet från den ljusa sidan. Jag har ett jobb som jag tycker om. Jag har fantastiska kollegor. Vi har fått möbler i överflöd. Barn har blivit vänner. Jag fick en massa motion på min lunchrast. En politiker har fått lite verklighetsförankring. Jag har hjälpt kollegor. Jag har barn med egen vilja. Jag har fått leka gömma nyckel och hittat nyckeln. Jag har fått rast i en kvart i ett uppfriskande regn. Jag har sluppit stå i regn i två timmar och jag har fått nio vackra, röda rosor från en man som älskar mig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tackar så hjärtligt!